Visie en missie
Visietekst
GO! atheneum Klein-Brabant stimuleert de persoonlijke ontwikkeling van al haar lerenden.
De school biedt hiertoe een brede en harmonische vorming aan binnen een
innoverende en lerende organisatiestructuur. Vertrekkende vanuit de eindtermen van de Vlaamse Regering geven wij onze lerenden een stevige basis van kennis, attitudes, vaardigheden en competenties mee, die in reële contexten worden ingezet. Daardoor krijgen deze betekenis in de wereld buiten onze school. Verschillende samenwerkingsverbanden worden uitgebouwd om de lerenden nog beter te begeleiden en te ondersteunen binnen hun opleiding. Zo worden onze lerenden optimaal voorbereid op een maatschappij waarin ‘een leven lang leren’ en ‘oplossingsgericht denken’ een absolute must zijn. Ook het schoolteam wordt ondersteund en begeleid in haar persoonlijke ontwikkeling en professionalisering.
Campus Bornem: Van kleuter tot kanjer
Op onze ruime campus krijgt iedereen de kans om te ontwikkelen op zijn eigen snelheid. Je start als kleuter in Basisschool De Linde en groeit stap-voor-stap uit tot een echte Kanjer. Om de overstap tussen de basisschool en het secundair onderwijs te versoepelen, is er het Jun10rniveau. Lees hier meer over dit unieke project.
GO! scholengroep Rivierenland
GO! atheneum Klein-Brabant maakt deel uit van GO! scholengroep Rivierenland (GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap).
GO! scholengroep Rivierenland maakt deel uit van het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.
De scholengroep met 21 scholen in Vaartland, Klein-Brabant en Rupel, ondersteunt de schoolteams op het vlak van ICT, communicatie, infrastructuur, financiën, ….
Conny Romswinkel, algemeen directeur GO! scholengroep Rivierenland: “We nemen ons onderwijzend personeel de takenpakketten die voor hen geen core business zijn, uit handen, met als doel de werkdruk in de scholen te verlagen. De scholengroep tekent kaders uit waarbinnen de scholen werken en zorgt voor de solidariteit binnen de scholengroep. Via onder andere de lerende netwerken versterken we de schoolteams en faciliteren we horizontale en verticale samenwerking.”